خط خدماتی

مقدمه
ما دو نوع خط پیامکی داریم:
۱-خطوط تبلیغاتی
۲-خطوط خدماتی
خطوط تبلیغاتی خطوطی هست که برای ارسال پیامهای تبلیغاتی  کاربرد دارد ولی عیب این خطوط در این است که با آنها نمیتوان به افرادی که دریافت پیامهای تبلیغاتی خود را مسدود نموده اند پیامک ارسال نمود.
با توجه به توسعه فناوری اطلاعات و نیاز به ارسال پیامکهای اطلاع رسانی خطوط خدماتی بوجود آمد.این خطوط که فقط برای اطلاع رسانی کاربرد دارد میتواند تا پیامکهای اطلاع رسانیرا به همه مخاطبان بدون محدودیت ارسال کنند.
نمونه های کاربردهای خط خدماتی:
بانکها برای ارسال مانده حساب به موبایل شما از این خطوط استفاده میکنند.
زمانی که سایتی برای شما پیامک اعتبار سنجی موبایل ارسال میکند نیز از این خطوط استفاده میشود.
در مجموعه کاوه پیامک ۳ خط خدماتی اشتراکی در نظر گرفته شده است که استفاده از آن برای مشترکان کاوه پیامک بدون نیازبه سفته و طی نمودن مراحل زیر میباشد.همچنین برای استفاده از خطوط خدماتی کاوه پیامک نیازی نیست که حتما شرکت ثبت نموده باشید یا به نوعی شخصیت حقوقی باشید.فقط کافیست از داخل پنل خود تقاضا کنید تا خطوط خدماتی اشتراکی به رایگان و فوری برای شما فعال شود.
تجربه به مجموعه کاوه پیامک نشان داده است که بیشتر نیازهای اشخاص حقیقی و حقوقی با همین خطوط خدماتی که به صورت اشتراکی توسط کاوه پیامک در اختیار آنان قرار داده میشود رفع میشود.
این نوشتار برای کسانی تهیه شده است که نیاز به خط خدماتی اختصاصی دارند.
 مستند حاضر جهت ارائه راهنمايي هاي لازم درخصوص شرايط خدماتي شدن شماره ( قابليت عبور از ليست سياه ) مي باشد كه به حضورتان ارائه مي گردد.
خواهشمند است حتما اين مستند را به صورت كامل مطالعه بفرماييد.
توجه فرماييد به درخواست هايي كه نكات ذيل را رعايت نكرده باشند رسيدگي نشده و وضعیت آن “رد شده” خواهد شد.
همچنين بدليل اينكه روال خدماتي شدن خطوط توسط اپراتور انجام مي شود، زمان انجام شدن درخواست خدماتي، خارج از دسترس سامانه مي باشد اما حدودا یک ماه الی دوماه زمانبر خواهد بود.
 لطفا پس از ارسال مدارك، فقط از طریق همین بخش از سامانه پيگيري نمایید.
لازم بذكر است به محض خدماتي شدن شماره، در همین بخش از سامانه به شما اطلاع رساني خواهد شد.
تعريف شماره خدماتي
طبق ابلاغيه شركت ارتباطات سيار ايران از اول ارديبهشت ماه سال ٩٢ ، سرشماره هاي ارسال پيامك به دو شاخه خدماتي و تبليغاتي به شرح ذيل دسته بندي ميشوند:
شماره هاي خدماتي  متعلق به شركت ها، دفاتر و سازمانهايي است كه پيامكهايي با محتواي خدماتي، مشخص و در محدوده كاري همان مجموعه براي مخاطباني شناخته شده كه خود درخواست دريافت اين  پيامكها را داده اند، ارسال مي كنند و محتواي آن اطلاع رساني و ارائه خدمات به افراد داوطلب و شناخته شده است.
هرگونه ارسال پيامك كه بدون رضايت صاحب تلفن همراه و بدون اطلاع ايشان صورت گيرد، پيامك تبليغاتي محسوب مي شود و ارسال اينگونه پيام ها براي مخاطباتي كه خود درخواست عدم دريافت اين پيامكها را داده اند امكانپذير نيست.
 
شرایط خطوط خدماتی
توجه فرماييد ارائه تمامي موارد ذيل جهت خدماتي شدن خطوط الزامي مي باشد :
خدماتي شدن خطوط فقط براي اشخاص حقوقي كه داراي شناسه ملي و شماره ثبت مي باشند، امكان پذير است.
ارائه تعهدنامه تكميل شده فايل پيوست، در سربرگ شركت يا سازمان به همراه مهر و امضاي صاحبان امضا.
 کلیه تعهدنامه ها به صورت تایپ شده ارائه گردد وبه صورت اسکن شده و با کیفیت مناسب ارسال شود و هرگونه عکس با کیفیت پایین، قابل پذیرش نمی باشد.
در فرم تعهد نامه شناسه ملی وشماره ثبت مطابق با سامانه ملي اشخاص حقوقي كشور ” به آدرس http://ilenc.ir ثبت گردد.
اطلاعات مدیرعامل شرکت و نماینده شرکت به دقت تکمیل شود.
در فرم تعهد نامه بصورت کامل آدرس شرکت ، درج شده باشد.
آدرس سایت سازمانی در فرم تعهد نامه الزامی میباشد.
در تعهدنامه بخش مربوط به ” موضوع محتواي پيامك خدماتي” حتما بطور كامل، واضح و دقيق توضيح داده شود و از درج ” اطلاع رساني” بصورت ناقص خودداري نماييد.
توجه نماييد در تعهدنامه قسمت مربوط به ” جامعه هدف” بطور واضح و دقيق مشخص شده باشد. بعنوان مثال درصورتيكه جامعه هدف شما مشتريان يك سايت يا يك اپليكيشن مي باشند، حتما نام سايت و يا اپليكيشن در اين قسمت درج شود.
حداقل ۲۰۰ عدد ليست شماره هاي مخاطبين(همراه اول) در فايل اكسل ودر یک ستون قرار داده شود.
ارائه عكس از صفحه ” سامانه ملي اشخاص حقوقي كشور ” به آدرس http://ilenc.ir الزامی میباشد. نمونه نیز در همین بخش قرار گرفته است.
آدرس ايميل مندرج در تعهدنامه حتما بايد سازماني بوده و ايميل هاي yahoo ،gmail و… مورد قبول نخواهند بود.
ارائه فایل اکسل احرازهویت فرمت خدماتی که در همین بخش قرار داده شد.
در فایل اکسل احراز هویت و تعهدنامه ستون محتوای پیامک ، توضیحات در مورد کاربرد شماره بصورت شفاف و واضح اعلام گردد و از درج ” اطلاع رسانی” و امثالهم خودداری فرمایید. برای مثال: اعلام کد پیگیری خرید، ارسال جزئیات رمز عبور جهت اپلیکیشن ……………… ( نام اپلیکیشن مشخص باشد) و…
دقت کنید که فایل اکسل احراز هویت تک ردیفه می باشد و تمام فیلدها تکمیل گردد.
هر شرکت درزمان درخواست خط خدماتی مجاز به ثبت یک خط در یک اپراتور میباشد.
درج نام كامل كاربر به عنوان مثال : (دانشگاه (نام واحد درج شود) – مدارس) بطور كامل الزاميست.
حجم تصویر فایلها میبایست زیر ۴۰۰ کیلو بایت باشد.
ارائه سفته به مبلغ 2۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ریال که میبایست بصورت فیزیکی ارسال گردد.
درنظرداشته باشید در صورت عدم ارسال سفته مراحل خدماتی شدن انجام نمی گردد.
نمونه تکمیل سفته ها درهمه اپراتورها در همین بخش قرار داده شد.
با توجه به محدودیت های اعمال شده از سوی شرکت ارتباطات سیار درخواست تغییر وضعیت خط به خدماتی تابع مراحل مختلف می باشد همچنین نظر به اینکه تعداد محدودی از خطوط در طول ماه خدماتی می گردند درخواست ها بر اساس تقدم ارسال از سوی نمایندگان، برای اپراتور فرستاده می شوند و پیگیری مکرر آن ازشرکت، تاثیری در روند نخواهد داشت.
 نکته مهم : درخواست خط خدماتي شما پس از ثبت توسط كارشناسان بررسي شده و در صورت نقص در مدارك در قسمت توضيحات علت نقص به صورت كامل شرح داده ميشود ﻟذا توضيحات كارشناسان را به صوت دقيق مطالعه نموده و می توانید درخواست خود را از طریق سامانه ،بخش درخواست خط خدماتی پیگیری و وضعیت را مشاهده نمایید.
در صورت تاييد درخواست خط شما توسط كارشناسان ، وضعيت آن به تایید اولیه تغيير خواهد یافت ودر صورتیکه اپراتور تایید کند به وضعیت تایید نهایی تغییر پیدا میکند و خط خدماتی خواهد داشت.
نکات اختصاصی مربوط به اپراتور ۱۰۰۰
توجه داشته باشید نکته مهمی که در رابطه با خطوط خدماتی 1000 وجود دارد فرم تعدنامه میبایست به صورت فیزیکی و در دو صفحه بدون مهر و امضاء نماینده ارسال نمایید، تا برای ارجاع به اپراتور جهت بررسی اقدامات لازم انجام گردد.
 برای هر شماره درخواستی باید لیست شماره های مشترکین که به آن ها پیامک خدماتی ارسال می شود اعلام گردد. صرفا شماره مشترکین مدنظر است و درحال حاضر هیچگونه اطلاعات دیگری نیاز نیست ضمنا هر زمان اپراتور آپدیت لیست را بخواهد می بایست ارسال فرمایید.
درخواست کننده می بایست بصورت ماهانه راهنمای غیرفعالسازی و یا نحوه خروج از دریافت پیام های خدماتی را برای کلیه مشترکین و سرویس ها الزامی می باشد
نکات اختصاصی مربوط به اپراتور ۵۰۰۰۱
درخواست هايي با عنوان موسسات خيريه , دانشگاه و مدارس از سمت همراه اول رد شده و خدماتي نمی شوند.
درخواست های خدماتی تا تاریخ ۲۵ ام هر ماه برای اپراتور ارسال میگردد وتا ۶۰ روزکاری زمانبر خواهد بود.
نکات اختصاصی مربوط به اپراتور۵۰۰۰۴
ارائه تصویر كارت ملي مديرعامل، نماينده مديرعامل يا نماينده قانوني شركت كه در تعهدنامه معرفي شده است از طریق تیکت پشتیبانی میبایست ارسال گردد.
در خصوص شركت هايي كه نماينده رسمي سازمان دولتي باشند ارائه معرفي نامه از سازمان مربوطه نيز الزاميست واز طریق تیکت پشتیبانی میبایست ارسال گردد..
در خصوص صندوق هاي قرض الحسنه، شركت هاي بورس و ….. ارائه مجوز از بانك مركزي الزاميست واز طریق تیکت پشتیبانی میبایست ارسال گردد.
در صورتيكه ليست شماره موبايل هاي مخاطبين تغيير مي كنند بايد ليست موردنظر در ابتداي هر ماه بروزرساني شده تا برای اپراتور ارسال گردد.
در مورد درخواست رنج شماره براي سازمان ها و دانشگاه ها و ……. توضيح كامل كاربري و تفكيك شماره ها بر اساس شعبه ها و ….. الزامي مي باشد.(به عنوان مثال ٢٠ شماره براي دانشگاه يا سازمان با يك كاربري امكان پذير نيست)
مطلقا ارسال تبليغات با شماره هاي خدماتي مورد قبول نمي باشد، حتي شماره هاي بانكي
نکات اختصاصی مربوط به اپراتور ۰۲۶-۰۲۱
فعالسازی خط غیر متناظر 021-026 باید بصورت حقوقی صورت گیرد تا برای خدماتی شدن اقدام گردد وخطوط ثبت شده حقیقی خدماتی نمیشوند. خطوط متناظر هم باید شماره تلفن ثابت در مخابرات حقوقی ثبت شده باشد.
تکمیل فرم تعهد نامه اپراتور 021-026 در یک صفحه انجام شود وبصورت فیزیکی ارسال گردد.
ارائه فیزیکی سفته به مبلغ ۵۰.۰۰۰.۰۰۰ میلیون ریال در وجه شرکت پیام افزار پیک آسا(نمونه تکمیل شده سفته نیز ضمیمه گردیده است).

دانلود نمونه فرم اپراتور

اکسل باشگاه مشتریان

اکسل احراز هویت

نمونه تصویر شناسه ملی ilenc

نمونه تصویر تکمیل شده سفته

نمونه تصویر تکمیل شده سفته اپراتور 021

فرم تعهدنامه خدماتی 1000

فرم تعهد نامه خدماتی 2000

فرم تعهدنامه خدماتی 3000

فرم تعهدنامه خدماتی 9-50001

فرم تعهدنامه خدماتی 5-50002

فرم تعهدنامه خدماتی 50004

فرم تعهدنامه خدماتی 021

باتشکر از همراهی شما

موفق باشید